Białko a masa mięśniowa


Wysportowane i umięśnione ciało to cel wielu ćwiczących osób. Niestety do zbudowania go nie wystarczą godziny spędzone na siłowni, nie mniej istotna jest dieta. Jednocześnie wyrzeźbić ciało można dopiero wtedy, gdy pojawi się masa, stąd popularne powiedzenie: „Najpierw masa, potem rzeźba”. W budowaniu masy pomoże nam białko.

Białko – za co odpowiada?

Białko pełni w organizmie wiele funkcji. Przede wszystkim wchodzi ono w skład hormonów i enzymów, jest odpowiedzialne za transport wielu substancji w organizmie, a także przyczynia się do budowania masy mięśniowej.

Białko na mase mięśniową – ile gram?

Zapotrzebowanie na białko zależy od wagi, aktywności fizycznej i wieku, przy czym nie można przesadzać z jego ilością. To, że zjemy potrójną dawkę w stosunku do tej rekomendowanej, nie oznacza, że mięśnie pojawiają się trzy razy szybciej.

Ilość białka, która pozwala budować masę mięśniową, to od 1,4 do 2 gram na kilogram ciała dziennie. Przy budowaniu masy spożywanie większej ilości białka niż ta zalecana jest po prostu stratą czasu i pieniędzy.

Odżywka białkowa

Bardzo ciężko dostarczyć z samego pokarmu tyle białka, ile jest potrzebne do budowania masy mięśniowej. Ponadto odżywki białkowe bardzo często posiadają wysokie stężenie BCAA (aminokwasy rozgałęzione), które pełnią znaczącą funkcję w przyroście mięśni, a które jednocześnie czasem ciężko dostarczyć z pożywienia.

Białko na masę – przeczytaj na

https://swiatsupli.pl/blog/jakie-bialko-wybrac-na-mase/